לא בהכרח. בעולם האספנים לא תמיד יש חפיפה מלאה בין מחירים לבין ייעוד מגדרי. אובייקטים נשיים מסוימים, בייחוד תכשיטים מפוארים או פריטים בודדים מאוד בעלי חשיבות היסטורית, מגיעים לעיתים קרובות למחירי שיא הגבוהים בהרבה מערך הפריטים הגבריים. מצד שני, חפצי פולחן ייחודיים ששימשו לאורך הדורות גברים בלבד, כדוגמת שופרות, ציציות ותפילין עתיקים, מוערכים מאוד בשוק ונסחרים בסכומי עתק. על כן, ערכו של כל אובייקט נגזר ממכלול של גורמים ולא מהשתייכותו למגדר כזה או אחר, והכללות גורפות בהקשר זה עלולות להטעות.
אבחנה בין מקור לחיקוי מצריכה לעיתים קרובות בדיקה מדוקדקת ומקצועית של מומחה ואינה תמיד אפשרית באופן חד משמעי. עם זאת, ישנם מספר סימנים מחשידים שיכולים להעיד על מקוריות מפוקפקת – שימוש בטכניקות ובחומרים מודרניים שלא היו קיימים בתקופה המיוחסת, פגמים וסימני בלאי שאינם עולים בקנה אחד עם גיל הפריט, סגנון שגוי מבחינה היסטורית, או סימונים וחותמות לא אופייניים. גם מחיר נמוך בצורה קיצונית או העדר תיעוד מוסמך של מוצא ובעלות קודמים יכולים לרמז על העתק. בכל מקרה של ספק, ובפרט בעסקאות הכרוכות בהשקעה כספית משמעותית, חובה להתייעץ עם גורם בלתי תלוי בעל ידע וניסיון שיבדוק את הפריט לעומק ויאמת את מהותו.
להיבטים הדתיים, התרבותיים וההיסטוריים השפעה מכרעת על אטרקטיביות ומחירי פריטי יודאיקה גבריים. אלמנטים בעלי משמעות סמלית עמוקה או המבטאים רעיונות מפתח במסורת היהודית, כגון ארון קודש מפואר או זוג תפילין עתיקים במיוחד, זוכים בדרך כלל לערך רב. בדומה, פיסות המשויכות לשושלת חשובה, מבוססות היטב היסטורית או שימשו לאירוע מכונן, תהיינה מבוקשות הרבה יותר מפריטים שגרתיים וחסרי הקשר. באופן דומה, אובייקטים שזכו לטיפול אמנותי מוקפד, למשל גביעי קידוש מעוטרים ביד אומן או טליתות ארוגות בסגנון ייחודי, צפויים להימכר ביוקר בהשוואה לחפצים פשוטים מאותו הסוג. בכל מקרה, ככל שהפריט מגלם מורכבות רבה יותר מבחינה דתית, רגשית ואינטלקטואלית, כך הוא ייחשב ליקר ערך יותר בקרב אספנים וממסדים יהודיים.
אחסון לקוי של פריטי יודאיקה עדינים עלול לגרום להם נזק בלתי הפיך ולהפחית את ערכם בצורה דרמטית. ראשית, יש לדאוג לסביבה נקייה, יבשה ומוגנת עם תנאי טמפרטורה ולחות יציבים על מנת למנוע שינויים פתאומיים שמאיצים בלאי. כמו כן, מומלץ להרחיק את הפריטים ממקור אור שמש ישיר או מלאכותי העלולים לדהות את הצבעים. במקרים של אובייקטים רגישים יותר כמו קלף או בדים, כדאי להשתמש בחומרי אריזה אינרטיים ונטולי חומציות כדי להימנע מריקבון. מומלץ לאפסן כל פריט בנפרד באריזה קשיחה ואטומה, כשהוא שטוח ויציב ולהניח שכבות הפרדה רכות בין חלקים נפרדים. מלבד זאת, יש לצמצם ככל האפשר מגע ידני בלתי הכרחי שמותיר סימנים, על ידי שימוש בכפפות במהלך הטיפול. ניקוי ותחזוקה שוטפים ייעשו בעדינות, בתכיפות נמוכה ותוך הימנעות מחומרים חריפים ושפשוף מדי נמרץ. במקרה של נזק או תקלה מכל סוג יש לפנות את הפריט לטיפול ושיקום אך ורק על ידי מומחה לשימור מוסמך.
ההחלטה האם להשקיע בשיפוץ פריטי יודאיקה גברית לפני ניסיון מכירה מצריכה בחינה זהירה של כל מקרה לגופו. יש לשקול בכובד ראש את מצבו הנוכחי של הפריט, את טיב והיקף הנזקים הקיימים ואת העלויות הצפויות של תהליך השיקום אל מול הפוטנציאל להשבחה ועליית ערך. פריטים נדירים ויוצאי דופן שערכם ההיסטורי או האמנותי גבוה במיוחד, יכולים להצדיק השקעה בשימור יסודי גם אם מדובר בתיקון יקר ומורכב. לעומת זאת, במקרה של אובייקטים שכיחים שעברו בלאי סביר המתיישב עם גילם, לעיתים דווקא הימנעות מחידוש מלאכותי עדיפה שכן היא מדגישה את מקוריות וייחוד הפריט. בכל מקרה, רצוי להיוועץ תחילה במספר סוחרים וברי סמכא שיוכלו להעריך את ההשלכות של צעדי השיפוץ על שווי השוק הסופי.