להערכת שווי מהימנה ומושכלת של אוספי פריטי פרסום נחוצים ניסיון מעשי וידע תיאורטי נרחבים בתחום. יש לבדוק את מצב השתמרות הפריטים ולזהות סימני בלאי, קרעים או פגמים משמעותיים. חשוב במיוחד לעמוד על תאריך ומקום הופעת הפרסום, על מהות המותג או המוצר המקודמים ועל אופן העיצוב והמסר השיווקי. בנוסף, יש להתחשב בביקוש הנוכחי בקרב אספנים מתמחים לפריטים מסוג זה. רק בעל עין מיומנת ויכולת לנתח את כל ההיבטים גם יחד, כולל הסתכלות על האוסף כמכלול, מסוגל להעניק הערכה אובייקטיבית ועדכנית לערכו של כל אוסף פרסומי ייחודי.